Mat mat mat

Vi gör inte så mkt annat än äter tycker jag. Det finns hur mkt som helst att välja på!

Så här ser vårt matschema ut.

Breakfast 07.00-10.30
Lunch 12.30- 14.30
Snack service 13.00-16.30
Tea, coffee and cookie 17.00-18.00
Garden Gözleme (pannkakor) 13.00-16.30
Dinner 19.00-21.00
Midnight snack 23.00-00.00

Det finns hur många efterrätter att välja på som helst. Här kommer en bild på tårtan igår. Mila älskar deras tårtor. Nu är det faktiskt dax för lite dinner så vi får se om jag hinner skriva mer sedan.

Grattis å kram på morsdag oxå till alla mammor. Jag fick en jättefin klänning av F å mila idag. kort kommer.

Helg i Turkiet

Nu har vi snart provat alla aktiviteter här på hotellet. Igår körde jag vattengympa, jo ni läste rätt! Fredrik provade på vattenpolo och fick låna en väldigt tjusig badmössa (kort finns). Idag blev det volleybollmatch i poolen. Imorn tror jag det blir dart turnering och kanske bowling.

Vi har redan börjat planera för nästa resa. Sys med fam ska med! Tim skulle ju bara stormtrivas. (timpan, moster har knäppt kort på alla roliga saker som finns så vi ska övertala mamsen när vi kommer hem) Tror dock det skulle bli svårt att få upp ungarna ur poolen. Imorn lägger jag ut kort på maten vi får här, även den skulle passa grabbarna. och här blir det inte tal om att ta en av varje på fikat. Det finns ca 30 olika sorters efterrätter. MMMums! Mila äter tårta så det snart kommer ut genom öronen. Annars så äter hon otroligt bra över huvudtaget. hon gillar maten skarpt.

Imorn el söndag blir det nog en trip in till Side för lite shopping. Annars är det svårt att spendera pengar eftersom allt är gratis. Vi behöver inte vara hungriga eller törstiga med andra ord.

Nu kansek jag ska ta och fixa Fs badbyxor som jag märkte hade spruckit i grenen. fredrik tyckte att nån hade skrattat åt honom. Kanske han gått länge med nåt som tittat fram. Moahahahahah

Natti natti

Vi har det härligt!!

Så här ser baksidan av hotellet ut med den största poolen i bild. Mila har badat idag, jag å f har åkt vattenkana och F lyckades stänka ner en engelsk kvinna totalt som satt på kanten och solade. Hahaha

I bakgrunden ser ni vattenlandet och brevid det ligger mini-club men Mila är nog lite för liten i år. =)

Mila har jätteroligt och leker här i skuggan. Har bara knäppt med andra kameran när hon badar ska ta ett med denna kamera imorn så ni får se badtjejen! som bonus fick kan ni i bakgrunden skåda ett tyskt skrev!!

Skriver mer imomrn och ska få in lite bilder på buffen då tänkte jag =) Fredriks favorit plats!

Framme i Turkiet

Är tröttare än sveg men tänker att jag måste berätta att vi e framme och allt gått bra. Mila har lite svårt att ställa om sina sovrutiner men det fixar väl sig. Själv har jag snart inte sovit på 48 timmar och börjar se i kors. F sover som en bebis på rummet. Mila ligger här i vagenen i korridoren medan jag med ena handen försöker söva henne och med den andra hitta rätt tangenter.

Resan gick bra. Över förväntan för mönsterresenären mila. Jobbigare för mig, eftersom jag inte gillar att flyga. Vi väckte Mila 32.30 hemma i huset och pappa snäll som han är skjutsade oss till tåget som gick 00.32 från Hudik. Mila var vaken hela tågresan och även hela tiden på Arlanda. Helt sjukt hur hon orkade det och samtidigt vara glad. Vi hann bara sätta oss på planet så somnade hon medan hon åt ett chips. Hon vaknade ungefär samtidigt som kaptenen meddelade att det var dax att ta på bälten för landning. Vilken duktig tjej!!!

När allt bagage var hämtat väntade en dryg timmes bussfärd till hotellet. Inte ett gnäll ingenting. Helt sjukt.

Hotellet Är en historie i sig som jag får ta imorn för nu är Mila ledsen och vill verkligen inte sova. Ska gå ut en sväng med henne.

kram så länge!

Vi stormtrivs iaf!!!

6 år idag då

Idag har jag och F varit tillsammans i 6 år. Älsklingen överraskade med picknick på gräsmattan med cider, melon, mackor mm. Eftersom Mila inte ville sova middag fick hon oxå vara med. Myspys!!!! Skulle även lägga upp kort men batt i kameran la precis av grrrrrrr

Grattis till oss! XOXO

Tävling

Just nu pågår en utlottning på Ett dussin pannors blogg, du kan just nu vinna ett par Waling trainers - stavlösa stavar.

*Walking trainers är ett enkelt och smidigt träninggsredskap som används vid såväl promenader, powerwalking och löpning.

*Walking trainers är ett diskret alternativ till stavar som du enkelt kan lägga i väskan eller fickorna när du promenerat klart/ska in i butiken/på bussen.

*Walking trainers stärker hand- underarms- och överarmsmuskulaturen samtidigt som blodcirkulationen ökar.

*Walking trainers passar för den som vill ha lite extra utmaning på promenaden eller löparrundan. Fungerar även som lätta hantlar vid träning

*Walking trainers kan också användas vid lätt massage.

Var med och tävla du med på www.ettdussinpannor.blogspot.com

Lycka till nu allesammans!

Bilder

Hur fin utsikt har vi inte från vår stuga i Säljesta/Järvsö? Mila trivdes även i skogen och var med när vi plockade murklor.

Lördagsmys

Nyss kommit hem från syster-yster där vi grillat lamm, kottletter och korvspett. Riktigt gott! Sedan fick vi god jordgubb-rabarberpaj till efterrätt eller eftejett som Lias säger. Jag har nyss varit ute och tagit upp massor av maskrosor, det tar verkligen aldrig slut.

Har känt mig lite hängig i några dagar, yr och matt. Tror jag har någon sorts brist i kroppen. Ska smälla i mig lite vitaminer nu så hoppas jag det blir bättre. Annars så har vi nedräkning inför resan här hemma. Massor som skall packas och göras klart innan vi åker. Wilma ska iväg på semester till Järvsö så jag måste packa till henne också. Koppel, mat och mediciner. Stackarn har börjat klia sig nu när gräset växer. Hon har nyss fått en dusch så det inte ska klia så mkt på henne sedan så har jag ställt in luftrenaren i sovrummet så både husse och hund ska sova bättre.

Nu blir det Robinson och kanske lite cheese balls....

Helgen

Nu har vi kommit hem från stugan. Mysigt har det varit, trots vädret. Vaknat på mornarna och det har varit svinkallt i stugan. Tur att Mila legat mellan oss så jag har kunnat värmt mig på henne. Trots vädret så har vi hunnit med mkt. I fredgas fiskade Hans och Fredrik i bäcken och de fick 13 bäcköringar. Vi talar lite tyst om fördelnigen av de 13. Jag kan avslöja att F inte fick mer än 2 iaf. Mohahahaha. I lördags var vi till Vålsjö och tog upp fiskarna i dammen. Uppskattnigsvis så vägde väl de nåt på 3 kg/st. Blödig som man är så måste jag vända mig om varje gång en fisk nappar, Milas tremänningar på 8 och 10 år fick sköta dödandet av dom. Medan jag i bakgrunden försöker säga att de fortfarande rör på sig... bläää. Både på Fredagen och igår var vi på murkeljakt. Mila fick följa med i fredags, riktigt mysigt att ha med henne i skogen. Hon satt med Farmor på en filt och lekte med pinnar. Gotjejen. Gårdagens murkelplocking var riktigt rolig. Hittade ett hygge som hade hur mkt som helst och svamparna var stora som hjärnor. Nu ska de torkas sedan förgifta några av er som vill bli bjudna på murkelstuvning.

Kameran är nere och jag orkar inte hämta upp den eftersom jag kollar på Robinson-reprisen på datorn samtidigt...

I stugan

Igår blev det murkelplockning och Mila satt så skönt i sin nya ryggsäck när pappa bar henne. Idag ska vi fiska upp alla övervintrade fiskar ur dammen. Får se hur många som finns kvar.

uppdatering kommer

storm

Det såg ut att vara skönt ute så vi gick ut... hmmm storm å skitkallt. bläää. Nyss lagt Mila så nu ska jag ta en middagslur oxå. Sedan laga lite mat och drar sen iväg till buskusinerna! Ska lägga in lite bilder ikväll om jag får Mila i säng. F ska iväg på match.

see ya

Tävling

Just nu pågår en tävling på Ett dussin pannor, du kan vinna en vit Omron Walking style II.
Kan bäras runt halsen eller i fickan, sportbh:n eller tillochmed i ryggsäck och handväska.
Har sju dagars minne och funktioner som inte bara räknar antal steg utan antal snabba steg (rask taskt dvs pulsförhöjande).
Den räknar distans, kaloriförbrukning och gram fett som det motsvarar.
Är lätt och har också en klocka.
Var med och tävla du med på http://www.ettdussinpannor.blogpspot.com/

Nu är det bara att ut å motionera mina vänner. Får se om jag orkar/hinner skriva nåt mer inlägg ikväll. Annars...

Natti natti

Grattis till mig

Idag fyller jag år och har varit sååå trött. Har inte nå känningar alls att det är min födelsedag. Iofs var pappa å Annika här och fikade, men eftersom det bara var dom som skulle komma idag kändes det inte som nån idé att göra tårta. Inget riktigt kalas utan tårta men men. Imorn ska jag å syrran till stan på lite hemligt uppdrag och kanske handla lite. Sen ska hon bjussa på lunch/fika på stan så det blir toppen! Jag måste börja inhandla saker till resan så en tripp till apoteket får det bli. Idag tog vi en utflykt till Söderhamn och inhandlade en resväska så nu har vi en varsin på hjul som F kommer få släpa runt! Fick en efterlängtad present av F å Mila imorse.... nu blir det andra bullar.

A Piece of Cake

Strike?

Lite sent att ringa nån av er brudar så jag skriver ett inlägg. Ska vi ta en bowlingrunda och fira min födelsedag? Typ lördag? Vilken bra idé va? Vi har ju pratat om det så länge och snart nött ut mitt Wii-spel. =)

Strike!!!!

Uppfostran

Mila kan faktiskt ha en hett temperament ibland och det känns att det är läge att börja sätta lite gränser. Hittills har hon ju varit lugnet själv, men även solen har sina fläckar. *ler* Nolltolerans gäller på att bitas och slåss. Man kan bli skogstokig när hon svarar på ett skarp NEJ med att gapskratta. Det gäller att inte börja flabba själv. Hon är just nu inne i en period då hon börjat härmas, det nya är nu att peta sig långt in i näsan, som för övrigt F tyckte var jätteroligt när han medvetet lärde henne förra veckan. hahahaha Ja han har myckat att lära sin dotter tokpappan.

Nu ska jag googla efter lite recept eftersom jag nyligen kommit på att jag fyller år på söndag så jag ska baka lite.

fullspäckad dag!

Idag har det varit fullt upp. Vi (Hans och Fredrik) har bytt trall på altanen uppe, det blev sååå fint och ljust. Nu fattas bara lite blomster och högsommarvärme. Såg att på fredag ska det bli soligt även om det inte skulle vara några höga temp. Bara man kan vara ute och pyssla i trädgården för idag har det varit kallt och väldigt blött i gräset för lilla Mila, och att sitta i vagnen hela tiden är ju inte så kul! Jag tog mig en paus när Mila sov och hälsade på tjejerna som i vanlig ordning hade gått prom, idag hann inte jag följa tyvärr. Nu på kvällen har jag både städat och bakar as we speak en kaka till födelsedagen som jag har lyckats glömma bort. Har mest haft tankar på utlandsresan, packning mm.

Nu ska jag sätta mig och gosa lite med Wilma för hon gnyr så väldigt. Stackarn är ju så frustrerad nu när hon löper. Nu hör jag henne snarka i sin divan.

Om tre veckor drar vi!!!

Nu är vi snart på väg... Turkiet here we come. Julklappen jag fick av F närmar sig. Jag bokade tågbiljetter idag och har så smått börjat skriva en lista på ALLT som ska med. Jag kan säga att Milas lista är låååång.

Länk till hotellet vi ska bo på... ser väldigt fint ut!  http://www.sarayregency.com.tr/eng/index.php?page=anasayfa

Nu undrar jag mest va alla mina sommarkläder är, tur att jag fick massor från Thailand. Mila fick ju även många söta plagg som hon kan ha på beachen.

Så här ser matmenyn ut så hungriga ska vi inte behöva gå....

Breakfast (Open Buffet)07:00 - 10:00
Late Breakfast (Open Buffet)10:00 - 11:00
Lunch (Open Buffet)12:30 - 14:30
Tea & Cake Time 16:30 - 17:30
Dinner (Open Buffet)19:00 - 21:00
Late Dinner 23:00 - 23:30

Valborg 09

Denna högtid firades hemma hos Fam Nordqvist/Gillsäter med gott grillat och kramkalas mellan Go-Maja och Mila. Vi åkte hem vid 20.30 då var Mila kämpetrött och när vi kom hem märkte vi att hon hade 39 graders feber så det var strongt av henne att hon hade orkat utan att gnälla så länge. Febern höll i sig 4 dagar men nu är den helt borta, vet inte vad det kan ha varit.

Gotjejer!!!

uppdatering med bilder

Vad har hänt sista tiden? Tyvärr har ju Mila feber så det har inte varit så roligt att vara ute med henne, trots att hon som vanligt är på strålande humör trots över 39 grader. Hon sov iaf 3 timmar på dagen inne i gäststugan så då fick vi en hel del gjort i trädgården. Jag har satt lökar och fixat i örtagården och F har målat räcket uppe på terassen. På söndag kommer fammo å faffa så då blir det till att byta trall och en massa annat fix.

Ja igår och idag har Hans å Kine varit här. Vädret blev ju kalasdåligt så vi åkte till stan och handlade istället för att byta trall. I lördags var det FEST hos Sara. Sååå roligt. Igår var mindre rolig!